SUPPORT/UTBILDNING

Lediga tjänster - support/utbildning

Vi söker två person som kan förstärka vår support- och utbildningsavdelning på heltid.

Supporten är en mycket viktig del i vår kvalitetssäkring av produkten. Arbetet består främst i avancerad användarsupport för våra kunders administratörer via telefon och email. Det innebär:

  • -Kundvård
  • -Problemlösning
  • -Förståelse av frågan och problemet
  • -Vägledning och verksamhetsutveckling
  • -Guidning av produkten

Vidare ingår import av nya uppgifter till systemet t.ex. användaruppgifter, schema och betyg. För detta krävs:

  • -Stor produktkännedom
  • -Goda kunskaper i Excel
  • -Stor datavana
  • -Servicevana och intresse

Meriterande är att ha erfarenhet av SchoolSoft, andra elevadministrativa system eller en erfarenhet från Folkhögskolor.

Runt skolstart och skolavslutning får vi många ärenden och det är mycket att göra på supportavdelningen. Det är därför viktigt att du tycker om att tala i telefon, är stresstålig och gillar problemlösning.

Som utbildare håller du i utbildningar för våra befintliga kunder, både nystartade skolor och mer avancerade användare. Utbildningarna hålls både på vårt kontor i Stockholm samt på plats på skolorna runt om i Sverige. Du har ett stort ansvar för att användarnas första kontakt med SchoolSoft, samt deras fortsatta arbete i programmet, blir så bra som möjligt. 

Ansökan

Skicka din ansökan med meritförteckning och personligt brev till Helena Sandelin på rekrytering@schoolsoft.se. Märk din ansökan "Ansökan support och utbildning". Ansök så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Helena Sandelin på rekrytering@schoolsoft.se alternativt via telefon 08-674 63 40.